Din kraft

Tänk om det vore möjligt att leva ditt liv som en gudinna.

Att varje dag skapa ett liv som rymmer personlig styrka, själslig kraft och andlig storhet.
Att verka i världen utan inre begränsningar, tvivel, och hinder.

Med vetskap om att det inte finns någonting som hindrar dig från att leva ditt liv precis så som du önskar och drömmer om.

måndag 29 juli 2013

Hur väljer du att må``?

Att göra val.

Bestämma sig hur det ska vara. hur en ska må. !
Hur du ska må?. Hur mår du?
Det beror på hur man vill att saker och ting ska vara!!!, Du måste bestämma dej för hur du vill ha det!
SÅ säger de som inte varit i träsket och klafsat omkring. Svansat omkring i kringelkrangliga stigar utan mening eller mål. Utan att orka ta sig framåt , uppåt eller för den delen, ut.
Det beror på dej hur du vill må !
Och.....  säger jag ,, Tro inte att någon vill vara i situationer där det är nattsvart och gropigt att färdas, Jag betvivlar att  det är självvalt, Och något som någon inte kan göra något åt, Det är helt och hållet Autonomt.

Locknesjön. 
Och vist kan jag ta till mig att det blir enklare att var nöjd och glad och skratta och må gott . se det lilla i det stora,, finna en mening och förstå sin egen inställning,
Men vem har sagt att det ska vara enkelt med någonting,  jag tror inte det är meningen att vi ska förstå allt på en gång och det är dolt undermeningen,,



eller så har vissa bara en extrem otur i livet och åker på smäll på smäll.

Jag väljer livet , jag väljer att må bra.. trots allt,, och trots att jag inte förstår allt och att min dag ibland är svart . (fast nu har det beblandats men vissa nyanser) så måste jag på något sätt fortsätta livet,
och livet är skamfilat , tilltufsat, smärtsamt och sorgtyngd. så är det, det jag väljer.

Jag Gunilla Wikberg 
Livet är det som vart mitt och det enda som vart mitt.  Och jag styr inte över det , måendet är upp och ner och jag accepterar det med ,
Det är det som jag väljer ,, att det får vara precis som det är,, upp och ner.
Svart och fyllt av ljus och sprakande.

Livet

lövet bildar ett tak. 





När och i vilka situationer kan jag få välja mitt mående? Eller väljer mitt mående mig?

Om jag ska gå emot min egen känsla och sträva efter något som inte är för närvarande,som inte är NU.
Något som Inte jag vill vara i och inte kan få mig att förändra,
Misstänkt,- nära att det blir en mask som måste bäras då och med skam och skuld i släptåg,  
Sträva efter ett månde som inte stämmer med den känsla jag är i, utan förändra det som min kropp vill förmedla,.  Jag mår, som jag vill.
kan jag förmedla en bild av att "jag mår som jag förtjänar", (nej det vill jag inte påstå) det mående är påsatt av någon annan och förmedlar en norm utifrån någons "fel tänk". och existerar inte i det stora JAget.

Vad väljer livet ? Vad får jag ut av mitt mående, när det dippar ner i svart mörkt och innestängande, utan att kunna eller förmå sig att känna glädje Att ta sig ur. . Vad ger det mig? När jag ser att det inte bringar
något annat än missmod i min omgivning. När det ger mina nära och kära en dag i tröstlösheten,
Egentligen ger det ingenting. och just detta ingenting är det som får det är bli något , något ljusare och gladare , just när det glider undan den där sorgens svarta kalla hand, .. Då ger det mig en inre frid. och livet kan gå vidare,
                 För jag väljer dock att försöka leva så gott jag kan, i det som blev JAG. 
Månen. vattnet speglar, vass och näckrosor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar